A Get Colossal egy PC-re készülő, free-to-play, óriásrobotos arena brawler játék

A fejlesztők egyértelműen free-to-play címként hivatkoznak a Get Colossalra, vagyis alapvetően ingyenesen játszható lesz

Egy szuper fotó a szerzőről
Mark De Leon
 | 2025. november 19., Sz
A Get Colossal egy PC-re készülő, free-to-play, óriásrobotos arena brawler játék

A Get Colossal egy PC-re készülő, free-to-play, óriásrobotos arena brawler/party játék, ahol apró emberként indulsz, Quantum Cube-okat gyűjtesz, majd fokozatosan mechhé és kolosszális titánná nősz, miközben rombolható városi pályákon csapkodod szét az ellenfeleket.
A játékot a független Glitch Hammer fejleszti és adja ki, jelenleg alpha fázisban van, hivatalos megjelenési dátum még nincs.

Fejlesztő, státusz, platformok

A Get Colossal fejlesztője és egyben kiadója a Glitch Hammer nevű indie stúdió, amely saját néven kommunikálja a projektet trailerekben és sajtóanyagokban is. A játék jelenleg PC-n, Steamen keresztül érhető el wishlistre, külön playtest appal, amelynek adatai alapján Windowsra, a teszt build esetében pedig Linuxra is készül verzió. Hivatalos végleges megjelenési dátumot egyik nagyobb adatbázis (GameFAQs, IGN, Steam oldal) sem tüntet fel, mind „TBA”/bejelentetlen dátumként hivatkozik rá.

Alapkoncepció és hangulat

A Get Colossal lényege, hogy egy aréna-brawler, amelyet egyszerre pozicionálnak kompetitív akciójátéknak és „explosive party game”-nek, vagyis kanapé- és online bulijátéknak. A fő gimmick az, hogy a méret számít: a meccs során kicsi emberként indulsz, majd a gyűjtött Quantum Cube-okkal egyre nagyobb és pusztítóbb robottá fejlődsz. A csaták nagyvárosi arénákban zajlanak, és kifejezetten kaiju-film hangulatú, súlyos fizikai ütközéseket és brutális rombolást ígérnek a leírások.

Játékmenet: méretek és fejlődés

A karakterek három, jól elkülönülő méretfokozattal rendelkeznek: „tiny human”, „large mech” és „oversized titan”, mindegyik eltérő mozgással, előnyökkel és szereppel. Meccs közben az a cél, hogy ellenfeleket üss ki, Quantum Cube-okat gyűjts, és ezekből „szintet lépj”, így jutsz el a hatalmas titán formáig, amely lényegesen erősebb támadásokat és nagyobb rombolást kap.

A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy valódi mesteri játékhoz mindhárom méretben tudnod kell harcolni, mert a kisebb forma fürgébb, a közepes kiegyensúlyozottabb, a titán pedig lassú, de félelmetesen pusztító.

Harcrendszer és fizika

A játék teljesen physics-based harcot ígér, vagyis a találatoknak „súlya” van, a mozgás tehetetlenség-alapú, a csapásoktól pedig tárgyak, járművek és épületek repülnek szét. A leírások a harcot egy kaiju mozira hasonlítják, ahol a hatalmas robotok lassú, de brutális ütésekből álló közelharcával borítod fel a fél várost. A Quantum Cube-okon túl power-upok is spawnolnak a pályákon, amelyek extra káoszt okoznak, és akár teljesen megfordíthatják a meccs állását egy ügyes játékos kezében.

Pályák és rombolhatóság

A meccsek négy különböző városi környezetben zajlanak, amelyek mind különböző látvánnyal, elrendezéssel és rombolható objektumokkal rendelkeznek. A pályák „fully destructible environments”-ként vannak hirdetve, vagyis épületek, díszletek, járművek, sőt még hot-dog standek is megsemmisíthetők a csaták során. A rombolhatóság nemcsak látványelem, hanem taktikai komponens is, mivel a játék ígérete szerint a terep jelentősen átalakul, és ez befolyásolja a pozícióharcot és a mozgást.

Karakterek és szerepkörök

Az eddigi infók alapján nyolc játszható karakter lesz elérhető, mindegyik saját kinézettel és mozgásstílussal, amely a három méretszinten is különbözhet. A marketinganyagokban főleg a vizuálisan különböző mecheket és titán formákat hangsúlyozzák, amelyek különböző ütésanimációkkal és feedbackkel rendelkeznek a fizika-alapú harc miatt. Részletes, move-list szintű leírást vagy full roster-bemutatót eddig nem tettek közzé, csak annyi derül ki, hogy mind a nyolc karakter játszható a különböző játékmódokban.

Játékmódok

A fő kompetitív mód a 2v2 multiplayer „Break the Rift”, ahol két-két fős csapatok küzdenek egymással a városi arénákban. Van egy 4 fős free-for-all mód „Mayhem” néven, amely kifejezetten kaotikus, party-s jellegű élménynek szánnak, mindenki mindenki ellen felállással. Ezen felül egy single-player, helyi módként említik a „Badass” játékmódot, ahol 1-től 7 ellenfél ellen harcolhatsz, gyakorolva a különböző méretszinteket és karaktereket.

Üzleti modell és árazás

A fejlesztők egyértelműen free-to-play címként hivatkoznak a Get Colossalra, vagyis alapvetően ingyenesen játszható lesz, amikor megjelenik. Külső árösszehasonlító oldalak is F2P-ként listázzák, a leírásban pedig a hangsúly azon van, hogy könnyen kipróbálható, „party-style” élmény legyen barátokkal. Konkrét monetizációs részletek (cosmetic shop, battle pass, stb.) nyilvánosan még nem szerepelnek a hivatalos infók között, csak az F2P modell említése van megerősítve.

Alpha playtest és elérhetőség

A játék jelenlegi fókusza az alpha playtest, amely november 22–23-án zajlik, és amelyre a Steam-oldalon lehet jelentkezni. A playtestről több gaming oldal is beszámolt, kiemelve, hogy ez egy korai, limitált tartalmú próba, ahol a játékosok kipróbálhatják a méretváltós harcot, a rombolható pályákat és a főbb játékmódokat.

A SteamDB szerint külön „Get Colossal Playtest” app (3276150) fut a tesztidőszakra, amely Beta típusú, Steamen keresztül szétosztva, Windows–Linux támogatással.

Fogadtatás és szakmai visszhang

A Get Colossal már a megjelenés előtt megnyert egy indie versenyt, ugyanis a Pocket Gamer Connects esemény Very Big Indie Pitch szekciójában győztesként említik egy beszámolóban. A sajtóanyagok jellemzően pozitívan fogalmaznak, „the next big arena brawler”-ként írják le, külön kiemelve a méretváltást és a totális rombolhatóságot, mint egyedi selling pointokat.
Nagyobb portálok, mint az IGN és több kisebb indie-site is listázzák a játék adatlapját, bár részletes review még nincs, mivel a cím csak tesztfázisban érhető el.

Zárógondolatok – mit lehet most biztosan tudni

A Get Colossal egy free-to-play, PC-s, óriásrobotos aréna-brawler, amelynek fő USP-je a háromméretű karakterfejlődés (ember → mech → titán), a physics-based harcrendszer és a teljesen rombolható város-arénák.

Nyolc játszható karakterrel, négy pályával és három fő játékmóddal (2v2 Break the Rift, 4 fős Mayhem, single-player Badass) készül, de egyelőre csak alpha playtest formájában próbálható ki, végleges megjelenési dátum és részletes monetizációs terv nyilvánosan még nem ismert.

(A fenti összefoglaló a jelenleg elérhető hivatalos leírásokból, adatbázisokból, trailer-leírásokból és sajtócikkekből lett összerakva, 2025. novemberi állapot szerint.)

Játék


Ez még érdekelhet

Borítókép
Hírek8/24/2025
Xbox Game Pass - augusztus 2025 részletes összefoglaló

Az Xbox Game Pass 2025 augusztusa sikeres hónap volt, amely bemutatta a Microsoft elkötelezettségét a minőségi gaming tartalom biztosítása iránt.

Borítókép
Hírek9/14/2025
Call of Duty Black Ops 7 és TPM 2.0

A Call of Duty Black Ops 7 és a TPM 2.0 technológia két különböző, de egyaránt fontos területet képvisel a modern számítástechnikában.

Borítókép
Hardver9/14/2025
ASUSTOR NAS és Seagate IronWolf Pro 30TB támogatás

Az ASUSTOR NAS és a Seagate IronWolf Pro 30TB kombinációja kiváló megoldást nyújt a modern nagyvállalati és professzionális tárolási igényekhez.