
A Turtle Beach Corporation az egyik vezetõ nemzetközi játékeszköz-gyártó vállalat, amely San Diegóban, Kaliforniában végzi tevékenységét. A cég gyökerei azonban jóval korábbra nyúlnak vissza az elektronikai ipar történetébe, és az elmúlt évtizedben a gamer közösség egyik legmeghatározóbb szereplőjévé vált.
A Turtle Beach vállalat szokatlanul hosszú és összetett históriájú. A cég valódi kezdetei 1975-re vezethetõk vissza, amikor Carmine Bonanno New York államban (Queens) az Octave Electronics nevű vállalatot alapította. Ez a korai cég később Octave-Plateau, majd Voyetra Technologies названiére változott. Az 1970-es és 1980-as évek során ezek a vállalatok szintetizátorokat, hangkártyákat és MIDI-szoftvert gyártottak – olyan technológiákat, amelyek az elektronikus zene és számítógépes hangfeldolgozás fejlõdésének volt alapvetõen fontosak.
A Turtle Beach Softworks elnevezésû cég mint önálló entitás 1985-ben jött létre Roy Smith és Robert Hoke által New York államban. Az 1988-ban az Integrated Circuit Systems (ICS) által Voyetra Technologies-hez megvásárolt vállalat ezt követõen Voyetra Turtle Beach nevet kapta, vezetésével Carmine Bonanno vezérigazgató (aki később ismét vezetô lett a vállalatnál).
A történet 1996-ban döntõ fordulatot vett, amikor a Voyetra Technologies felvásárolta a Turtle Beach Systems cégét, amely az Ensoniq Mirage szintetizátor grafikus szerkesztõ szoftverével (Vision) vált ismertté. Az 1990-es évek végén és 2000-es évek elején a Turtle Beach sokmilliós nagyságrendben szállított hangkártyákat az olyan szuperóriások számára, mint a Dell és más vezetõ számítógépgyártók.
Az igazi fordulópont a 2005-es év volt, amikor a Turtle Beach kiadta az első játékokhoz tervezett fejhallgatóját, az Ear Force AXP modellt, amely számítógépes játékosokat célzott meg. Ez a termék új piaci szegmentet nyitott meg és megalapozta a vállalat modern identitását.
2009-ben a Turtle Beach kiadta az első PlayStation 3-hoz tervezett fejhallgatót (Ear Force P21). A 2010-es évek folyamán számos stratégiai partnerség és akvizíció szilárdította meg a cég helyzetét: 2010-ben a Stripes Group többségi részesedést szerzett a vállalatban, 2014-ben pedig a Turtle Beach Corporation nevet felvette, és a NASDAQ-on a HEAR ticker szimbólum alatt kezdett kereskedni.
Az elmúlt két évtizedben a Turtle Beach agresszív ekspanzióstratégiát követett. 2019-ben vásárolta meg a hamburgi ROCCAT GmbH vállalatot 19,2 millió dollárért, amely lehetõvé tette a vállalatnak, hogy erõs jelenléttel lépjen a PC-s periféria piacra. A ROCCAT márkát felvásárlása után nagy európai siker aratott a gamer billentyűzetei és egereivel, és a vállalat 2024-ben kizárólag a Turtle Beach márka alá integrálta azt.
2021-ben a Turtle Beach megvásárolta a Neat Microphones vállalatot, amely az alapítók (Skipper Wise és Martins Saulespurenssome) által alapított, és a Blue Microphones legendás fejlesztõin alapult. Ez a lépés a mikrofonpiacra való belépést jelentett, amely egy 2,3 milliárd dolláros globális piaci szegmenst képvisel.
A stratégiai kiterjesztés 2024-ben újabb magasságokba jutott, amikor a Turtle Beach megvásárolta a Performance Designed Products (PDP) vállalatot 118 millió dollár értékben. Ez a transzformációs akvizíció a vállalatot a konzol-vezérlõk piacában is vezetõvé tette, mely korábban viszonylag gyenge volt a Turtle Beach számára. A kombinált cég várható bevétele az akvizícióval az első teljes évben 390-410 millió dollárra szökedt fel.
A Turtle Beach termékportfóliója napjainkban a játékelektronika szinte minden kategóriáját lefedi. A cég termékei három fõ márkacímke alatt működnek: Turtle Beach (konzol- és PC-játékokhoz), ROCCAT (PC-s eszközökhöz), valamint Neat Microphones (professzionális és prosumer mikrofonokhoz).
A Turtle Beach fejhallgatók továbbra is a vállalat zászlóshajó termékei. A legfontosabb modellek:
Az PDP akvizíciónak köszönhetõen a Turtle Beach erõs kontrollerportfólióval rendelkezik:
A Turtle Beach az elmúlt évek alatt a repülõ- és versenyautó-szimulátorainak fejlesztésén dolgozott:
A ROCCAT brand a Turtle Beach PC-es termékportfóliójának csúcsát képviseli:
A Neat Microphones portfólió professzionális és prosumer hangfelvételi megoldások:
A Turtle Beach számos saját technológiai megoldást fejlesztett ki az évek során:
A Turtle Beach a konzol-játékok hangeszközeinek piacán több mint egy évtized óta piaci vezetõ. Az akvizíciókat követõen, így a ROCCAT, a Neat Microphones és legfõként a PDP megvásárlása után, a vállalat átalakulóban van egy komplex gamer-perifériák szuperhatalmává.
A PDP akvizícióval a Turtle Beach pro forma bevétele 390-410 millió dollárra szökedt fel, az Adjusted EBITDA pedig 51-54 millió dollárra emelkedett. A vállalat további 10-12 millió dollár éves szintû költségmegtakarítást terv a szinergiák által az integrációval kapcsolatban.
A Turtle Beach Corporation az elektronikai audio és gaming periféria iparban való több mint negyven éves jelenlétét az elmúlt két évtizedben egy rendkívüli gamer-centrikussá alakított át. Az 1975-ben Octave Electronicsként indult cég ma már több márkán keresztül – a Turtle Beach, ROCCAT és Neat Microphones márkákon – a fejhallgatóktól az egérekig, a billentyűzetektõl a szimulátoreszközökig terjedõ széleskörû termékkínálatot kínál. Az agresszív akvizíciós stratégia és a folyamatos technológiai innováció biztosítja, hogy a Turtle Beach továbbra is az egyik legfontosabb szereplõ marad a globális gamer-hardver piacon az elkövetkezõ évek során.
A PS Plus novemberi kínálatáról még sok minden tisztázatlan. Az Essential három játékának bejelentése október 29-én várható, míg az Extra és Premium frissítések november 12-én kerülnek nyilvánosságra
A Heroes of History sikere ígéretes jövőt vetít előre, és valószínűsíthető, hogy a következő években az InnoGames egyik zászlóshajó címévé válik
Az Xbox Game Pass 2025 augusztusa sikeres hónap volt, amely bemutatta a Microsoft elkötelezettségét a minőségi gaming tartalom biztosítása iránt.