Az Assassin's Creed Hexe egy olyan új irányú Assassin's Creed játék, amely radikálisan eltér a sorozat eddigi részeitől. A kódonéven Hexe projekt a franchise legsötétebb és leginkább horrorisztikus darabja lesz, amely a 16. századi boszorkányüldözések világába kalauzolja majd a játékosokat.
Az Assassin's Creed Hexe először 2022 szeptemberében került bejelentésre az Ubisoft Forward eseményen, együtt az Assassin's Creed Shadows-szal (korábbi nevén Codename Red). A játék fejlesztését a Ubisoft Montreal végzi, ugyanaz a veterán csapat, amely az Assassin's Creed Valhalla mögött is állt.
A projekt kreatív igazgatója Clint Hocking, aki korábban olyan játékokon dolgozott, mint a Splinter Cell: Chaos Theory, Far Cry 2 és Watch Dogs: Legion. Hocking választása nem véletlen - Marc-Alexis Côté, az Assassin's Creed franchise vezető producere szerint Hocking "friss szemléletet és új megközelítést" hoz a sorozatba.
A játék a 16. századi Közép-Európában játszódik, a Szent Római Birodalom területén, pontosan a boszorkányüldözések korában (1560-1630 környékén). Ez az időszak az európai történelem egyik legsötétebb fejezete volt, amikor közel 80 000 embert végeztek ki boszorkányság vádjával.
A játék helyszíne valószínűleg Németország déli része lesz, ahol a leghírhedtebb boszorkányperek zajlottak. A történelmi kutatások szerint ebben az időszakban tömeghisztéria söpört végig Európán, ahol félelem, pletyka és spektrális bizonyítékok vezérelték a pusztító boszorkánypereket.
A játék központi alakja Elsa (jelenlegi kódnév), egy fiatal nő, aki bosszúhadjáratra indul, miután anyját boszorkányság vádjával kivégezték. Ez lenne az első olyan fővonalas Assassin's Creed játék, ahol kizárólag női főszereplő irányítható, választási lehetőség nélkül.
Elsa karaktere erőteljes feminista vonásokat hordoz, ami beleillik a játék boszorkányos témájába és történelmi kontextusába. A Ubisoft Montreal egyik fejlesztője, Yara Tabbara szerint a játék "maradandó nyomot hagy a franchise-on" és hangsúlyos feminista üzeneteket tartalmaz.
Az Assassin's Creed Hexe radikálisan eltér a korábbi játékoktól azzal, hogy valódi mágiát és természetfeletti elemeket épít be a játékmenetbe. A kiszivárgott információk szerint Elsa képes:
A játék újragondolt változatát használja majd az Assassin's Creed Syndicate Jack the Ripper DLC-jéből ismert Fear System mechanikának. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a játékos félelmet keltsen az ellenségekben, akik ezután menekülni próbálnak vagy zavarossá válnak.
A Hexe visszatér a sorozat korábbi, lineárisabb megközelítéséhez, ellentétben a jelenlegi nagy, nyílt világú RPG-kkel. A játék struktúrája a Metro Exodus-hoz hasonlít - a játékos különböző területeken mozoghat, de a fősztori előrehaladása után már nem térhet vissza a korábbi helyszínekre.
A fejlesztés jelenleg korai stádiumban van, és a Shadows többszöri csúszása miatt az eredetileg 2026-ra tervezett megjelenés 2027-re tolódhat. Tom Henderson, az Insider Gaming szivárogtatója szerint még két másik Assassin's Creed játék jelenik meg a Hexe előtt: az Assassin's Creed 4: Black Flag remake-je (Obsidian kódnéven) és az Assassin's Creed Invictus multiplayer cím.
A Hexe az Assassin's Creed Animus Hub (korábban Infinity) részévé válik, ami az összes jövőbeli AC játék központi platformja lesz. Ez nem egy önálló launcher, hanem közvetlenül a játékokba integrált rendszer, amely összeköti a különböző AC címeket és jutalmakat.
A Hexe minden eddiginél sötétebb és komorabb Assassin's Creed játék akar lenni. A fejlesztők kifejezetten hangsúlyozzák, hogy ez egy "teljesen más típusú" AC élmény lesz, amely inkább a horror és thriller műfajok felé hajlik.
A játék hangulatát legjobban az Assassin's Creed Syndicate Jack the Ripper DLC-jéhez és a Valhalla Wrath of the Druids kiegészítéséhez hasonlítják, de még azoknál is sötétebb tónust céloz meg.
A 2022-es teaser trailer alapján a játék misztikus, boszorkányos esztétikát követ. A trailer egy sötét erdőben játszódik, ahol ágakból font Assassin-jelvény lóg egy tűz fölött, ami egyértelműen utal a boszorkányságra és az okkultizmusra.
A Hexe PlayStation 5, Xbox Series X|S és PC platformokra készül. A játék teljes mértékben integrálódik az Animus Hub rendszerbe, ami zökkenőmentes átmenetet biztosít a különböző AC játékok között.
A rajongók vegyes érzelmekkel fogadták a Hexe bejelentését. Sokan izgatottan várják az új megközelítést és a sötétebb tónust, míg mások aggódnak a természetfeletti elemek miatt. A macska-megszállás mechanika különösen megosztó reakciókat váltott ki.
A Hexe úttörő lehet abban, hogy egy mainstream AAA játék hogyan kezeli a boszorkányság és az üldöztetés témáját. A játék potenciálisan új standardokat állíthat fel a történelmi témájú játékok számára, különösen a női karakterek ábrázolása terén.
Az Assassin's Creed Hexe egy ambiciózus és kockázatos projekt, amely radikálisan eltér a sorozat eddigi irányától. A játék a 16. századi boszorkányüldözések sötét világát használja fel ahhoz, hogy egy teljesen új típusú Assassin's Creed élményt nyújtson. A természetfeletti elemek, a lineáris struktúra és a horror-hangulat kombinációja egyedülállóvá teheti a franchise-ban.
Bár a fejlesztés még korai stádiumban van, és a megjelenés 2027-re csúszhat, a Hexe már most is az egyik legizgalmasabb közelgő játéknak tűnik. Clint Hocking kreatív vezetésével és a Ubisoft Montreal tapasztalt csapatának munkájával a Hexe potenciálisan új fejezetet nyithat az Assassin's Creed történetében.
Az egyedülálló történelmi háttér, az innovatív játékmenet-mechanikák és a sötét, atmoszferikus hangulat együttese ígéretes alapot teremt egy olyan játékhoz, amely mind kritikai, mind kereskedelmi szempontból sikeres lehet, amennyiben a fejlesztők sikeresen egyensúlyozzák a hagyományos AC elemeket az új, kísérleti megközelítésekkel.
A ray tracing technológia hosszú fejlődési úton ment keresztül az 1968-as Arthur Appel-féle kezdeti munkáktól a modern valós idejű implementációkig
A 2025-ös multi gaming piac érdekes trendet mutat: a Battle Royale játékok továbbra is dominálnak ezzel együtt a kooperatív játékok népszerűsége növekszik
A gaming egér piac az jelentős átalakuláson ment keresztül, különösen az ultrakönnyű egerek térnyerésével és a technológiai innovációk fejlődésével