Marvel Rivals rangsorolása és 4. évad versenymód

A Marvel Rivals 4. évada jelentős fejlődést hozott a rangsoroló rendszerben Angela bevezetésével, átfogó meta változásokkal és új jutalom struktúrával

Egy szuper fotó a szerzőről
Mark De Leon
 | 2025. szeptember 18., Cs
Marvel Rivals rangsorolása és 4. évad versenymód

A Marvel Rivals 4. évada, amely 2025. szeptember 12-én indult "Heart of the Dragon" címmel, jelentős változásokat hozott a játék rangsoroló rendszerébe és versenymódjába. Az új szezon bevezetésével nemcsak Angela csatlakozott új Vanguard hősként, hanem a teljes rangsoroló rendszer is megújult új jutalmakkal és kihívásokkal.

A Marvel Rivals rangsoroló rendszere

Rangsor felépítés és szintek

A Marvel Rivals rangsoroló rendszere 23 különálló szintet foglal magában, amelyek 9 fő kategóriába vannak osztva. A bronz rangtól a One Above All-ig terjedő rendszer progresszív módon épül fel:

Bronze (III, II, I) - A kezdő szint, ahol a játékosok elsajátítják az alapokat
Silver (III, II, I) - Fokozatosan javuló koordináció és stratégiai gondolkodás
Gold (III, II, I) - Jelentős mérföldkő, Gold III-tól kezdve hero ban lehetőség
Platinum (III, II, I) - Drámaian növekvő verseny és taktikai mélység
Diamond (III, II, I) - Szűkülő hibahatár, kiváló mechanikai készségek szükségesek
Grandmaster (III, II, I) - Elit szint stratégiai betekintéssel és csapatvezetéssel
Celestial (III, II, I) - A legmagasabb szintes rangsor utolsó fokozata
Eternity - Pont alapú rendszer, inaktivitás esetén pont elvesztés
One Above All - Csak a top 500 játékos számára fenntartott rang

Rangsor Szükséges pontok (következő ranghoz) Különleges funkciók Játékos eloszlás (%)
Bronze III 100 32.12
Bronze II 100 8.31
Bronze I 100 6.99
Silver III 100 7.55
Silver II 100 6.47
Silver I 100 5.63
Gold III 100 Hero ban (Gold III+) 7.2
Gold II 100 4.99
Gold I 100 4.18
Platinum III 100 4.92
Platinum II 100 3.03
Platinum I 100 2.02
Diamond III 100 2.1
Diamond II 100 1.21
Diamond I 100 0.79
Grandmaster III 100 1.17
Grandmaster II 100 0.49
Grandmaster I 100 0.29
Celestial III 100 0.31
Celestial II 100 0.11
Celestial I 100 0.05
Eternity Pont alapú Pont elveszítés inaktivitás 0.04
One Above All Top 500 Pont elveszítés inaktivitás 0.01

Pontrendszer és előrehaladás

Minden rang Bronze-tól Celestial-ig 100 rang pontot igényel a következő szintre való feljutáshoz, ami összesen 300 pontot jelent egy teljes rang ugráshoz (pl. Bronze III-ról Silver III-ra). A pontok megszerzése a meccsek eredményétől függ: győzelemért 30-60 pont, vereségért 20-40 pont levonás várható.

Rangsor eloszlás

A legfrissebb adatok szerint a játékosok eloszlása jelentősen eltér más hero shooterektől. A Bronze III kategóriában található a játékosok 32,12%-a, ami szokatlanul magas arány. Érdekes módon a Grandmaster III a második legnagyobb kategória 7,97%-kal, ami rendkívül szokatlan eloszlásnak számít a műfajban.

4. Évad versenymód változások

Rangsor reset és új kezdetek

A Season 4 indításával minden játékos rangja 7 divízióval csökkent a Season 3.5-ben elért végső pozíciójuk alapján. Például, aki Diamond I-en fejezte be a múlt szezont, az Gold II-ről indít a Season 4-ben.

Új jutalmak rendszere

A 4. évad kiemelkedő jutalmakat kínál a rangsoroló verseny résztvevőinek:
Gold III - Angela - Siriana's Silver exkluzív skin
Platinum III & Diamond III - Új névtábla keretek (Gaze of the Dragon, Might of the Dragon)
Grandmaster III+ - Friss Crest of Honor jelvények
Top 500 - Különleges Top 500 Crest of Honor

Rangsor követelmény Jutalom
Gold III Angela - Siriana's Silver skin
Platinum III Gaze of the Dragon névtábla keret
Diamond III Might of the Dragon névtábla keret
Grandmaster III Grandmaster Crest of Honour
Celestial III Celestial Crest of Honour
Eternity Eternity Crest of Honour
Top 500 Top 500 Crest of Honour

Arcade mode hub újítások

A 4. évad bevezette az Arcade Mode Hub-ot, amely állandóvá teszi a különböző játékmódokat:
Új módok:

  • Free Fight - Nincs hero duplikáció korlátozás, 2-2 hero ban lehetőség
  • Conquest (Annihilation) - 50 ponthoz verseny, 1 pont ellenség eliminálásonként

Visszatérő módok:

  • Clone Rumble - Egyszerűsített élmény, 100% elfoglalási haladás a győzelemhez
  • Giant-Size Brain Blast - Korábbi szabályokkal
  • Conquest és Doom Match - Meglévő szabályrendszerrel

Angela - az új Vanguard hős

Képességek és Gameplay

Angela, Thor nővére és az Asgardi Istennő, teljesen új dinamikát hoz a Vanguard szerepkörbe. 600 HP-val és 4/5 csillagos nehézségi szinttel rendelkezik, ami az első repülő tank a játékban.
Fő Képességek:

Spear of Ichors (Repülés) - Lándzsa támadás légi pozícióból, területi sebzéssel
Axes of Ichors (Föld) - 4 ütéses kombó (140 összesített sebzés), utolsó ütéssel előre rohanás
Shielded Stance - 350 HP pajzs teljes mobilitással
Divine Judgement - Divine Judgement zóna létrehozása, amely halomozható hatásokkal rendelkezik
Heaven's Retribution (Ultimate) - Lándzsa dobás, ellenfelek megkötése, majd teleportálás a területre

Gameplay stratégia és flow

Angela gameplay-je a stance dancing körül forog - a folyamatos váltás a légi és földi harci formák között. Az Attack Charge rendszer kulcsfontosságú, amely repülés vagy sebzés blokkolása során épül fel, és a következő támadást felerősíti.

Team-Up szinergiák:

  • Divine Armory (Angela + Thor) - Thor Thunder Spear képességgel, amely energia visszaállítást és második sebzési hullámot biztosít

Meta változások és hős egyensúly

Jelentős nerfek

A 4. évad számos korábban domináns hőst gyengített:
Vanguard: Emma Frost (Diamond Form cooldown növelés), Captain America (csapattag anchor bonus eltávolítása)
Duelist: Squirrel Girl (sebzés csökkentés), Black Panther (túlélőképesség gyengítés), Psylocke (burst sebzés csökkentés)
Strategist: Luna Snow (ultimate időtartam rövidítés), Loki (fenntartott sebzés és gyógyítás csökkentés)

Kiemelkedő Buffok

Több hős jelentős erősítést kapott:
Winter Soldier - Trooper's Fist második ütése most 1 másodperces mobilitás képesség zárolást okoz
Peni Parker - Spider-Drone most lassítást okoz (8% stackelhető 40%-ig)
Scarlet Witch - Reality Erasure sebzés 800-ról 9999-re emelve, közeli ellenfelek behúzási hatással

Versenyrendszer különlegességei

Hero ban rendszer

Gold III rangtól kezdődően, ha minden játékos legalább Diamond III szinten van, mindkét csapat 2-2 hőst tilthat a meccs előtt. Ez jelentősen befolyásolja a meta alakulását és a stratégiai tervezést.

Rank Decay mechanizmus

Az Eternity és One Above All rangokban inaktivitás esetén pont elvesztés következik be. Ez biztosítja, hogy csak aktív játékosok maradjanak a legmagasabb szinteken.

Csapatalkotási korlátozások

A rangsoroló rendszer szigorú csapatalkotási szabályokkal rendelkezik:

  • Gold és alatta: korlátozások nélkül
  • Gold I-től Celestial-ig: maximum 3 divízió különbség
  • Eternity/One Above All: csak duo queue, 200 pont különbség limittel

Zárógondolatok

A Marvel Rivals 4. évada jelentős fejlődést hozott a rangsoroló rendszerben Angela bevezetésével, átfogó meta változásokkal és új jutalom struktúrával. A rangsor reset friss kezdetet biztosít minden játékos számára, míg az új Arcade Mode Hub állandó szórakozást kínál. Angela egyedülálló repülő tank mechanikái és a hero ban rendszer további stratégiai mélységet adnak a verseny szintű játékmenete.

A szezon várhatóan október közepéig tart, amikor a Season 4.5 frissítés Daredevil bevezetésével érkezik. A folyamatos egyensúly változtatások és a közösség visszajelzései alapján a meta tovább fog fejlődni, különösen Angela beilleszkedésével a verseny környezetbe.

Játék


Ez még érdekelhet

Borítókép
Hírek8/1/2025
Agusztusi PS Plus összefoglaló

A PS Plus folytatja 15. évfordulós ünneplését erős augusztusi kínálattal, ahol a Lies of P egyértelműen a hónap csillaga

Borítókép
Hardver6/29/2025
Pulsar TenZ Signature Edition gamer egér

A Pulsar TenZ Signature Edition kiváló teljesítményű gaming egér, amely minden aspektusában a versenyszerű játékra optimalizált

Borítókép
Játék6/23/2025
Minden amit tudni lehet a Neolithic Dawn-ról

A Neolithic Dawn egy új irányt képvisel a VR játékok világában, egyesítve az őskori környezet autentikus élményét a generációkon átívelő történetmeséléssel