Steel Hunters
Steel Hunters a Wargaming (a World of Tanks fejlesztője) legújabb, ingyenesen játszható, PvPvE (játékos-játékos és játékos-környezet elleni) mech shooter játéka, amely 2025-ben jelent meg Early Access formában. A játék egyedi módon ötvözi a battle royale, a hero shooter és az extraction shooter mechanikáit, miközben hangsúlyt fektet a taktikai döntésekre és a csapatmunkára.
Játékmenet és alapmechanikák
- Játékosok száma és csapatok: Egy mérkőzésen öt, kétfős csapat vesz részt, akik hatalmas, elhagyatott, posztapokaliptikus térképeken mérik össze erejüket.
- Cél: A fő cél az, hogy a csapat túlélje a többi duót, teljesítse a különböző pályán található objektívákat, lootoljon, majd sikeresen kimeneküljön az utolsó, kijelölt extraction pontról. A meccs akkor ér véget, ha egy csapat sikeresen kivonul, vagy csak egy marad életben.
- PvPvE: A játékban nemcsak más játékosokkal, hanem AI által irányított drónokkal és ellenfelekkel is meg kell küzdeni. Ezek legyőzésével fejlesztéseket, lootot és tapasztalati pontokat lehet szerezni, amelyekkel a Hunterek (mechek) ereje növelhető a meccs során.
Történet és világ
A Steel Hunters világa egy katasztrófa sújtotta, elhagyott Földön játszódik, ahol az emberiség a Starfall nevű ritka, földönkívüli erőforrásért harcol. A különböző vállalatok és frakciók óriási, személyiséggel rendelkező harci gépeket (Huntereket) küldenek a bolygóra, hogy uralják a területet és begyűjtsék a Starfallt.
Hunterek és képességek
- Változatos mechek: A játék indulásakor hét egyedi Hunter közül lehet választani, mindegyik saját képességekkel, harcmodorral és vizuális megjelenéssel rendelkezik.
- Példák Hunterekre:
- Fenris: Nagy hatótávolságú, tüzérségi támadásokra képes farkas-szerű mech.
- Heartbreaker: Lopakodó, mesterlövész szerepkörű Hunter, aki távolról pontos lövésekkel támad.
- Razorside: Géppuskás, kiegyensúlyozott támadó egység.
- Urus: Medve alakú, közelharcra specializált gép.
- Weaver: Pók-szerű, gyors, alacsony sebzésű, de mobilis Hunter, aki holografikus pajzsokat tud telepíteni.
- Képességek és fejlődés: Minden Hunter saját ability kit-tel (képességcsomaggal) rendelkezik, amelyeket a meccs során lehet fejleszteni. A játékosok a pályán található lootból és AI ellenfelek legyőzéséből szerezhetnek fejlesztéseket, gyógyító tárgyakat, statnövelőket.
Taktika és csapatmunka
- Taktikai döntések: A Steel Hunters nem a reflexekre, hanem a Hunterek képességeinek, erősségeinek és gyengeségeinek ismeretére, valamint a csapatmunkára helyezi a hangsúlyt. A pályák lehetőséget adnak flanke-lésre, csapdák állítására, vagy váratlan támadásokra.
- Duo szinergia: A kétfős csapatok összehangolt együttműködése kulcsfontosságú a sikerhez. A különböző Hunterek képességeit kombinálva lehet igazán hatékony stratégiákat kialakítani.
Pályák és környezet
- Destruktív környezet: A pályák teljesen rombolhatók, a hatalmas mechek mozgása és támadásai látványos pusztítást okoznak. Ez nemcsak látványos, de taktikai lehetőségeket is kínál, például fedezékek lerombolása, új útvonalak nyitása.
- Nagy térképek: A pályák hatalmasak, tele vannak loot pontokkal, AI ellenfelekkel és dinamikusan változó objektívákkal, amelyek miatt minden meccs más és más élményt nyújt.
Technikai háttér és grafika
- Unreal Engine 5: A játék az Unreal Engine 5-re épül, ami látványos grafikát, részletes mech modelleket, realisztikus animációkat és lenyűgöző környezetet biztosít.
- Hangulat: A fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a Hunterek valóban hatalmasnak és súlyosnak hassanak, mind vizuálisan, mind hangzásban és mozgásban.
Összegzés
A Steel Hunters egyedülálló keveréke a battle royale, extraction és hero shooter műfajoknak, amelyben a taktika, a csapatmunka és a Hunterek egyedi képességeinek kihasználása áll a középpontban. Az elhagyott, rombolható Föld, a változatos mechek és a dinamikus PvPvE játékmenet friss élményt kínál a műfaj rajongóinak.